dRBook by Dr Rozmey!

Assalamualaikum...
Well hello there world!

Bila dah duk rumah ni memang 24/7 la online je. Abes sume blog aku blogwalking tapi malas nak tinggal jejak sebab nak tengok dorang ni jejak aku macam aku jejak dorang ke tidak. Ceh, mengade la kau ni anak Maidin. Mase tengah dok syok2 ber'blogwalking' tetibe aku ade bace satu entry ni pasal fenomena yang dicetuskan oleh Usahawan Cendawan No. 1 Malaysia, Dr Rozmey!

*sound effect* [bunga api mase malam merdeka]

Fuhhh! Gempak tak introduction aku? [hahaha]. Antara fenomena yang aku baru tau tentang Dr Rozmey ni ialah beliau telah memperkenalkan dRBook yang ala2 Facebook. Hebat juga beliau ini kan? [Jawab la, kan aku tanye korang sume ni]. dRBook ni telah diperkenalkan dalam bulan ogos kalo tak silap aku la. Sekarang ni dah bulan oktober kot. Nampak sangat la yang aku ni dah ketinggalan zaman. Kalo korang sume nak join pun boleh dan sila klik SINI. FYI aku tak join lagi =P

Ni la page pemilik dRBook ni (",)

Fakta-fakta menarik tentang dRBook :

1. Boleh 'connect'kan ngan Facebook. Tak tau la jadi ke tak sebab aku pun tak sign up lagi
    [esok lusa join la kot kalo rajin.opps!]
2. Perkataan paling banyak dalam dRBook ni adalah CENDAWAN. Sape yang faham cendawan tu
    faham la [eh, ayat ape aku bagi ni?]
3. Perkataan CENDAWAN akan di'censor'. Mungkin perkataan tu lucah kot.
    Contohnye : ******** goreng sedap =P
4. Ade jugak yang menggunakan profile picture Abu Bakar Ellah. Aku pun tak tau nape (,")
    Contohnye :


Mungkin banyak lagi fakta2 menarik tapi kalo nak letak sumenye dalam ni memang akan jadi satu entry yang sangat panjang. Walau ape pun, beliau ade misi dan visi tersendiri bile beliau buat sesuatu. Kite ni jangan la selalu mencemuh usaha orang lain sedangkan kite sendiri tak pernah menyumbangkan ape2 termasuk la aku. Tapi akan datang nanti tak tau la pulak kan. Akhir kata "Long Live Dr Rozmey!"

p/s : ayat kat atas tu cume nak jage hati beliau je. Mane la tau kot2 dapat Ferrari ke sebijik =P

4 comments:

Pendamba Mawar said...

cam mngarut je

cik mate sepet said...

ape yang mengarut?

Kik0 ♥ QiLaH said...

sian die asek kena bom. muahaha

Ku Azhar said...

ha ah..dgr ckp org,cendawan kna censor..hehehe..klau nk order cendawan goreng tepung kompom xleh T_T